سیستم مدیریت محتوای میترا

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پایان نامه جغرافیای سیاسی ـ امنیتی کردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران

پایان نامه جغرافیای سیاسی ـ امنیتی کردستان عراق و پیامدهای امنیتی آن بر ایران

;

;

;

;

;

;

;

;

دانلود متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد word

;

مقدمه

خاورمیانه در طول سالیان در یک افق صد ساله از قرن بیستم همواره کانون بحران و بستر مناقشات متعددی بوده است. همواره بحث از اهمیت مکانی خاورمیانه و دارایی های طبیعی کشورهای این منطقه است که این حوزه از جغرافیا را به مرکزی پرنقش و ناآرام تبدیل کرده است.

اما بحث اقلیت های قومی نیز وجه دیگری از ویژگی های این منطقه است که به موضوع مناقشه آمیزی در درون دولت، میان مرزها، میان دولت ها و نهایتاً در وخیم ترین سطح آن موضوع کشمکش قومی با یک دولت مستقل است. عدم درک درست و ناکافی از حقوق اقلیت ها به ویژه اقلیت کردی که به شکل چند تکه در میان دول ایران، ترکیه و سوریه پراکنده گشته اند. همواره از مسائل بحران زای سیاسی درون دولتی و میان دولتی بوده است.

آگاهی اقلیت ها به حقوق اساسی و طبیعی خود که مورد تأکید نوانسیون حقوق اجتماعی ـ سیاسی، اعلامیه حقوق بشر و بخشهای مختلف سازمان ملل است همگی می تواند به نوعی به برجسته شدن بار ژئوپولیتیکی چنین فضاهایی بیانجامد. حمایت از گروههای قومی، مذهبی و نژادی از دیرباز در حقوق و سیاست بین الملل مطرح بوده است. ظهور کشورها در قالب های دولت ـ ملت طی قرون شانزدهم و هفدهم و پیدایش ترتیبات حقوق بین الملل که بازتابی از این نظام بود، توجه به گروه های اقلیت را ضرورت بخشید. با این حال مسئله اقلیت ها در نیمه دوم قرن بیستم به ویژه پس از فجایع جنگ جهانی دوم بار دیگر توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

از آنجایی که اساساً مسئله کرد و کردستان ریشه در مفهوم اقلیت کرد دارد، باید بیش از هر چیز به روشن ساختن مفهوم «اقلیت» بپردازیم؛ در رابطه با تعریف «اقلیت» در میثاق حقوق مدنی و سیاسی به تفصیل بحث شده است. اما تعریف کاربردی از این مفهوم را می توانیم از کاپورتورتی سراغ بگیریم؛ «اقلیت عبارت است از گروهی که در حاکمیت شرکت نداشته و از نظر تعداد کمتر از بقیه جمعیت کشور هستند، ویژگی های متفاوت قومی، مذهبی یا زبانی با سایر جمعیت کشور دارند و دارای نوعی حس وحدت منافع و همبستگی در جهت حفظ فرهنگ، آداب و رسوم، مذهب یا زبان خود هستند.» از میان اقلیت های بزرگ شرق زمین و مسائل مربوطه به آنها کردها و کردستان به دلیل جایگاه جغرافیایی و موقعیت استراتژیک و ژئوپولیتیک این سرزمین و نیز تاریخ گذشته آن و اوضاع اجتماعی مردم کرد و نیز با توجه به ساختار بی ثبات و شکننده وترکیب دموگرافیکی ناهمگون و به شدت مرکب و اوضاع جغرافیایی نامتجانس کشورهایی که کردها مهمترین اقلیت درون مرزهای آنان را تشکیل داده اند. از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاریخی منطقه هستند و از رو حس مقاومت آنان نیز آمیخته به شیوه های تلافی جویانه بوده است.

2- کردستان عراق هم در ترتیبات جنگ سردی و هم نظام جهانی پس از فروپاشی عصر جنگ سرد، به دلیل جایگیری در ترتیبات سیاسی انرژی محور خاورمیانه قرار می گیرد و خود ملاحظات خاص سیاسی، انرژی = امنتی و البته نظامی دارد.

بررسی تحولات این سرزمین از مقطع تاریخی شکل گیری عراق، نگاه به مبارزات کردها با رژیم بعث و نهایتاً فروپاشی رژیم بعث و موضوع شکل گیری اولین حکومت فدرالی قومی منطقه در چارچوب حفظ تمامیت ارضی عراق از فرازهای قابل توجه این پژوهش است.

اما نکته حائز اهمیت اینکه ما با توجه به تئوری «بین المللی شدن مناقشات قومی»[1] بر این باور هستیم که ویژگی های ژئوپولیتیکی و ترتیبات جغرافیایی سیاسی = نظامی کردستان عراق به ویژه پس از فروپاشی رژیم بعث گویای یکی از موفق ترین تجربه های حق تعیین سرنوشت مردم اقلیت با باقی ماندن در چارچوب مرزهای سیاسی کشور میزبان است. الگوی کردستان فدرالی در عراق نمونه تاریخی موفقی خواهد بود که به مثابه حلقه های تکمیل کننده زنجیره های دولت = ملتهای خاورمیانه، فضای پرتنش اقوام= ملت را پرمیکند.

فصل اول؛ کلیات تحقیق

  • طرح مسئله

مشرق زمین گهواره تمدنی زیست بزرگترین اقوام اعم از گروههای زبانی، فرهنگی و نژادی ـ قومی مختلف است. از میان اقلیت های بزرگ مشرق زمین و مسائل مربوط به آنها کردها و کردستان به دلیل جایگاه جغرافیایی و موقعیت استراتژیک ژئوپولیتیکی این سرزمین و نیز تاریخ گذشته آن و اوضاع اجتماعی مردم کرد و نیز با لحاظ نمودن ساختار سیاسی شکننده و ترکیب جمعیتی ناهمگون و وضعیت جغرافیایی نامتجانس کشورهایی که کردها مهمترین اقلیت درون مرزهای آنان را تشکیل داده اند. گروه قومیتی که در مقایسه با سایر اقوام پراکنده و گروههای اقلیتی در این منطقه سیاسی ترین آنها نیز هستند و این موضوع را از اهمیت خاصی برخوردار کرده است.

کردستان به عنوان یک واحد جغرافیایی در دو مرحله تقسیم گردیده است. نخستین تجزیه در تاریخ این سرزمین هنگامی اتفاق افتاد که درسال 920 هـ . ق در نبرد چالدران نیروهای امپراطوری عثمانی لشکریان شاه اسماعیل صفوی را در هم شکستند، به موجب تحولات ناشی از این رخداد تاریخی بخش های وسیعی از غرب کردستان از پیکره جغرافیایی ایران جدا و ضمیمه قلمرو امپراطوری عثمانی گردید.

;

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود رساله کارشناسی معماری و ارزان با موضوع فرودگاه

فایل پی دی اف

تعداد صفحه :259

فهرست رساله :لزوم و اهداف پروژه , هدف از انتخاب پروژه , بررسی بستر طرح , موقعیت جغرافیایی استان مازندران,موقعیت جغرافیایی شهر نوشهر , تاریخچه , جاذبه های طبیعی , آثار تاریخی و ...

بررسی اقلیم , تحلیل سایت انتخابی ,نمونه های فرودگاه های موجود در جهانن , و...



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

طرح تابلو 3تکه مقام معظم رهبری

قابل چاپ بعنوان پوستر، بنر و چاپ روی شاسی بعنوان تابلو

زیبایی در کنار عشق و اعتقاد

***حق فروش و چاپ عمده تابلو برای طراح(میلاد اسماعیل زاده) محفوظ است. در صورت خرید تنها حق چاپ یک نمونه برای خریدار محفوظ است***

اگر قصد چاپ عمده یا استفاده تجاری را دارید لطفا هماهنگ کنید.قیمت توافقی

سایز تکه بزرگ : 60*35

سایز تکه کوچک : 15*50

***اگر تابلو شاسی آماده هم بخواهید می توانید تماس بگیرید. قیمت تلفنی اعلام می شود***

تذکر : قیمت فوق صرفا جهت تهیه فایل طرح است. قیمت شاسی و تابلو تلفنی توافق می شود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:17

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

اینترنت به بن بست میرسد

وینتون&zwnj سرف&zwnj که&zwnj لقب&zwnj پدر اینترنت&zwnj را به&zwnj او داده&zwnj اند،اوایل&zwnj توسعه&zwnj اینترنت&zwnj ، در سراسر جهان&zwnj در یک&zwnj اظهار نظر جالب&zwnj توجه&zwnj که&zwnj بیشتر به&zwnj یک&zwnj پیش&zwnj بینی&zwnj واقع&zwnj گرایانه&zwnj شبیه&zwnj بود،گفت&zwnj :« سرعت&zwnj رشد اینترنت&zwnj به&zwnj اندازه&zwnj یی&zwnj است&zwnj که&zwnj این&zwnj تکنولوژی&zwnj بزودی&zwnj به&zwnj مرحله&zwnj تکامل&zwnj نهایی&zwnj خود رسیده&zwnj و جای&zwnj خود را به&zwnj تکنولوژی&zwnj تازه&zwnj تری&zwnj خواهدداد»


حق&zwnj با پدر اینترنت&zwnj بود، چرا که&zwnj به&zwnj فاصله&zwnj کمی&zwnj از تولد این&zwnj نوزاد، « اینترنت&zwnj 2» متولد شد و هم&zwnj اکنون&zwnj در چند مرکز دانشگاهی&zwnj در حال&zwnj رشد و تکامل&zwnj تدریجی&zwnj است&zwnj . این&zwnj مولود درست&zwnj شبیه&zwnj قسمت&zwnj دوم&zwnj یک&zwnj فیلم&zwnj سینمایی&zwnj بسیار محبوب&zwnj و پرطرفدار است&zwnj .


پس&zwnj از اینکه&zwnj اینترنت&zwnj از انحصار پروژه&zwnj های&zwnj علمی&zwnj و نظامی&zwnj دولت&zwnj امریکا خارج&zwnj شد و بازرگانان&zwnj و سایر شهروندان&zwnj اجازه&zwnj حضور در این&zwnj شبکه&zwnj بزرگ&zwnj کامپیوتری&zwnj را یافتند،فرزند « دینتون&zwnj سرف&zwnj » چنان&zwnj سطح&zwnj بالایی&zwnj از کارایی&zwnj و تحول&zwnj را از خود بروز داد که&zwnj به&zwnj یک&zwnj پدیده&zwnj فراملی&zwnj مبدل&zwnj شد. استقبال&zwnj مردم&zwnj سایر کشورها از اینترنت&zwnj به&zwnj روند رشد و توسعه&zwnj آن&zwnj شتاب&zwnj دیوانه&zwnj کننده&zwnj یی&zwnj بخشید و همین&zwnj شتاب&zwnj بود که&zwnj باعث&zwnj شد بنابر باور « سرف&zwnj » اینترنت&zwnj را بسرعت&zwnj به&zwnj پایان&zwnj خط&zwnj برساند.
هر روز به&zwnj طرز غیرقابل&zwnj باوری&zwnj بر میزان&zwnj استفاده&zwnj کنندگان&zwnj از این&zwnj شبکه&zwnj افزوده&zwnj شد و این&zwnj رشد تقاضا خارج&zwnj از توان&zwnj و ظرفیت&zwnj اینترنت&zwnj بود . پهنای&zwnj باند محدود با توجه&zwnj به&zwnj ترافیک&zwnj سنگین&zwnj شبکه&zwnj دسترسی&zwnj به&zwnj اطلاعات&zwnj را برای&zwnj کاربران&zwnj بسیار کسل&zwnj کننده&zwnj و وقت&zwnj گیر کرده&zwnj است&zwnj .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه23

فهرست مطالب

زبان و مذهب مردم تبریز

آثار تاریخی تبریز

مشخصات اقلیمی تبریز

جمعیت تبریز

صنعت

مسجدکبود

ارک یا مسجد علیشاه

مسجد جامع تبریز

بازار تبریز

تبریز

تبریز شهری است که نامش از دیرباز آشنای اهل سیاحت و تجارت در اقصی نقاط جهان بوده و هست و در طول جاده ابریشم غرب را به شرق پیوند داد و دروازه مشرق زمین خوانده شد. تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در 46 درجه و 25 دقیقه طول شرقی و 38 درجه و 2 دقیقه عرض شمالی از نصف النهار گرینویچ واقع شده است و در قلمرو میانی خطه آذربایجان قرار گرفته و جمعیت آن بیش از یک و نیم میلیون نفر میباشد.

توسعة صنایع در این خطه در سال 1970 میلادی پایه گذاری گردیده و از آن پس در حال پیشرفت میباشد در این بخش مشارکتهای عظیمی با کشورهای دیگر مانند چک و اسلواکی ، رومانی ، شوروی سابق و آلمان به انجام رسیده اند تولیدات عمده صنعتی در این منطقه عبارتند از : مواد غذایی ، مواد شیمیایی ، کانی غیرفلزی ، فلزات اساسی ماشین آلات نساجی و فرش این محصولات هم برای مصارف داخلی و هم برای صادرات بسیار مهم هستند. استان آذربایجان شرقی با اختصاص 38/5% از کل کارخانه های بزرگ صنعتی کشور و احراز رتبه چهارم در بین استانهای کشور از مناطق مهم صنعتی کشور بشمار می آید. به ویژه با ایجاد و تمرکز صنایع سنگین تولید ماشین آلات و تجهیزات تبریز را یکی از قطبهای صنعتی کشور نموده است.

واحدهای صنعتی استان که بطور عمده در تبریز مستقر می باشند در سه محور تبریز ـ میانه ، تبریز ـ مرند و تبریز ـ مراغه مستقر شده اند و بدلیل اینکه در سر راه جاده ایران ـ اروپا قرار دارند از اهمیت مضاعفی برخوردارند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 9

مقدمه

استاد بزرگ بی بدیل حکیم ابوالقاسم منصوربن حسن فردوسی طوسی ، شاعر بزرگ حماسه سرای ایران و یکی از شاعران مشهور عالم و ستاره ی درخشنده ی آسمان ادب فارسی و از مفاخر نامدار ملت ایرانست ، و بسبب همین عظمت مقام و مرتبت سرگذشت او مانند دیگر بزرگان دنیای قدیم با افسانه ها و روایات مختلف در آمیخته است . مولد او قریه ی باژ از قراء ناحیه ی طابران ( یا : طبران ) طوس بوده ، یعنی همانجا که امروز آرامگاه اوست ، و او در آن ده در حدود سال 329 ـ 330 هجری ، در خانواده یی از طبقه ی دهقانان چشم به جهان هستی گشود .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
آموزش

محصول ویژه - آموزش Android Programming - بصورت فیلم های کاملا فارسی

- کاملترین آموزش برنامه نویسی آندروید


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک و پرداخت دانلود * پایین مطلب *

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش )

تعداد صفحه : 5

فهرست:

فراهم نمودن زمینه

یک پلات&zwnj فرم ایده&zwnj &zwnj آل تکنولوژی چیست؟

مشخص نمودن چارچوب این مقاله

بررسی ویژگی پلات&zwnj فرم ایده&zwnj &zwnj آل تکنولوژی

جاوا چگونه با این ویژگی&zwnj ها برابری می&zwnj کند

در حال حاضر نقاط قوت جاوا چیست؟

اکنون نقاط ضعف عمده

مقدمه:

من درصددم در آن پلات&zwnj فرم ایده&zwnj آل تکنولوژی را تعریف کنم و مشخص نمایم چگونه پلات&zwnj فرم جاوا با آن برابری می&zwnj کند. سپس این مقاله به وضعیت راه&zwnj حل اشاره می&zwnj نماید و تغییرات تاکتیکی و استراتژیکی برای پلات&zwnj فرم جاوا را پیشنهاد می&zwnj کند تا هر نقطه ضعف شناخته شده را نشان دهد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه51

ملی ـ مذهبی, نیروی مبارز و مولد
با نهادینه&zwnj شدن اندیشة مصلحت&zwnj گرا در قانون&zwnj اساسی دوم, دیدگاه&zwnj های ایدئولوژیک به عقب رانده شدند, که به نظر می&zwnj رسد با فروپاشی بلوک شرق,&zwnj این روند تقویت شد. آیا به نظر شما ملی ـ مذهبی&zwnj های ملهم از طالقانی, شریعتی و مجاهدین بنیانگذار, متأثر از چنین فضایی شدند؟ برای توضیح بیشتر این پرسش باید بگویم بعضی&zwnj ها معتقد هستند که این حکومت دینی است ولی به لحاظ قانون&zwnj اساسی عملاً می&zwnj بینیم فقط اصل چهار بیانگر احکام است که آن را هم بعد از تجدیدنظر در قانون&zwnj اساسی در سال 1368, مجمع تشخیص مصلحت می&zwnj تواند وتو کند. اصل دیگری که در بازنگری اضافه شد شورای عالی&zwnj امنیت ملی می&zwnj باشد که به هر مسئله&zwnj ای می&zwnj تواند رنگ امنیتی بدهند و در شورای عالی امنیت مطرح کنند, اگر رهبری هم امضا کند, در سطح نظام قابل اجراست؛ بنابراین درواقع مملکت بر دو بال امنیت و ظاهراً مصلحت می&zwnj گردد و دین هم رخت بر بسته است.
جریانی که اصطلاحاً می&zwnj گوییم رفرم&zwnj گرا یا سنتی, در پارادایم سنت می&zwnj اندیشد و از آنجا که با مسائل روز دست به گریبان است, سعی می&zwnj کند تمهیداتی بیندیشد, بدون آن&zwnj که آن پارادایم دین&zwnj شناسی خودش را نو یا عوض کند. من شما را ارجاع می&zwnj دهم به گفت&zwnj وگویی بسیار صریح که در نشریة کیان (شمارة 40 و 41) بین آقایان مجتهد شبستری و کدیور انجام گرفت. آقای محسن کدیور اصرار داشت که بدون تغییر در پارادایم دین&zwnj شناسی ـ دین سنتی حوزه ـ می&zwnj توان مخالف خشونت بود. ببینید! ما هم با این چندان مخالف نیستیم, ولی در بسیاری از جاها پارادایم دین&zwnj شناسی سنتی نمی&zwnj تواند نیازهای مدرن و کارآمد را توضیح بدهد. این یک مسئلة اصولی در تفکر سنتی رفرم&zwnj گراهاست که دیدگاه&zwnj هایشان در بسیاری از امور اجرایی در این کشور نقش داشته است. بعدها در عمل



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛ مسابقه عکس بانوی ایرانی، سفره بهشتی+ جوایز پایگاه خبری لاهیجان به مناسبت ماه مبارک رمضان یک دوره رقابت چیدن سفره بین بانوان با موضوع«بانوی ایرانی، سفره بهشتی» برگزار میکند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، سرویس فرهنگ پایگاه خبری لاهیجان با همکاری شهرداری لاهیجان و چای رفاه لاهیجان و کانال لاهیجان، مسابقه «بانوی ایرانی،سفره بهشتی» را برگزار می کند. این پایگاه خبری، ضمن دعوت از عموم شهروندان برای شرکت در این مسابقه شرایط شرکت در این مسابقه را به شرح زیر اعلام میکند. از میز یا سفره افطاری خود عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید؛ به شرطی که کار خودتون باشه! اما قوانین شرکت در مسابقه: نوشتن کلمه (بانوی ایرانی، سفره بهشتی۹۵) بر روی کاغذ؛ و قرار دادن بر روی میز یا سفره الزامیــست و عکس هایی که کاغذ نوشته نداشته باشند؛ در مسابقه شرکت داده نمی شوند. حداقل ۲ عکس ارسال کنید. یک عکس از نمای کُلیِ سفره یا میز؛ و یک عکس از نمای نزدیک. میتوانید بیشتر از ۲ عکس هم از زوایای مختلف ارسال کنید؛ که ما ۲ عکسِ را که از کیفیت و نمای بهتری برخوردار باشه رو برای نمایش انتخاب میکنیم. نحوه تحویل آثار و روش ارسال از طریق تلگرام می باشد. شما می توانید عکس های خود را با نام و نام خانوادگی و شماره تماس فرستنده به این شماره تلگرام(۰۹۲۲۶۱۱۴۵۴۷) ارسال کنید. مهلت ارسال تصاویر تا تاریخ سه شنبه ۱۵ تیر(شب عیدفطر) خواهد بود.(به هیچ عنوان بعد از این تاریخ؛ تصویری از کاربر قبول نخواهد شد) تصاویر دارای بیشترین بازدید در کانال تلگرامی لاهیجان در تاریخ چهارشنبه ۱۶تیر(روزعیدفطر) معرفی می گردند. همچنین با توجه به میزان بازدید تصاویر به ده نفر اول یک پکیچ محصولات چای رفاه لاهیجان یا پنج کارت هدیه از طرف شهرداری لاهیجان، هدیه داده خواهد شد و تصاویر برتر در پایگاه خبری لاهیجان منتشر می شود. اطلاعات بیشتر /WWW.LAHIDJAN.COM/71647