سیستم مدیریت محتوای میترا

۵۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

joapp


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:40

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه

مشخصات درخت چنار:

الف &ndash گیاه شناسی چنار

ب- ارزش اقتصادی چنار

1- مصارف صنعتی :

2- مصارف داروئی

3- استفاده از برگ چنار جهت تهیه خاک برگ

نحوه تکثیر چنار

1- تگثیر از طریق بذر

2- تکثیر از طریق قلمه

3- تکثیر از طریق خوابانیدن

4- هرس

گزارش وضع موجود

برخی افات و بیماریهای مهم چنار

1- زنجرک چنار

کرم سفید ریشه

سوسک چوبخوار

خزان زودرس درختان چنار

بیماریها و افات

فهرستی از گونه های پیشنهادی جهت کاشت در خیابان ها

شیوه کاشت

مقدمه

تاریخچه

چنار از خانواده platanaceae است . تاریخ پیدایش ان به دوران کرتاسه می رسد ولی برای اولین بار در قرن شانزدهم آن را شناختند . انتشار جغرافیایی جنس platanus.l در شرق مدیترانه امریکای شمالی و نیمکره شمالی تا کروئلند است . درخت چنار ابتدا در جزیره تریمیتی کاشته شد و در حدود 390 سال قبل از میلاد مسیح آن را به ایتالیا بردند . سالها بعد رومیان چنار را به فرانسه بردند و در سال 1551بیکن چنار را برای اولین بار به انگلستن برد .


مشخصات درخت چنار:

الف &ndash گیاه شناسی چنار

چنار درخت بزرگ و زیبایی است با تنه ی مستقل ، تاجی گسترده و شاخه های قوی . این ویژگیها موجب شده اند تا چنار در ردیف مهمترین درختان سایه دار پارکها و حاشیه خیابانها قرار گیرد .

بلندی درختان چنار در گونه های مختلف کم و بیش متفاوت است . چنانچه در گونه p.orientalis.l به 30 متر و در گونه p.occidentalis به 40 متر می رسد قطر تنه چنار نیز زیاد است و گاه در تمام گونه های ان به بیش از 10 متر می رسد .

ریشه اصلی چنار از ابتدای رشد قوی و عمیق در خاک فرو می رود و در سنین بالا می تواند تا 4 متر در خاک مساعد فرو رود و از رطوبت عمیق خاک استفاده کند .

ساقه و تنه ی چنار دانه زاد ، استوار ، استوانه ای و نسبتا پر چوب است . شاخه ها از ارتفاع معینی از تنه منشعب می وشند و تاج درخت را بوجود می آورند . در حالی که ساقه درختان شخه زاد چنار معمولا باریک و بلند و گاه کج و معوجند و با بالا رفتن سن درخت ، تنه اش صاف می شود .

پوست ساقه چنا ردر جوانی مغرغی رنگ است ولی ریتیدوم ان خاکستری رنگ است هر ساله در فصل رویش از تنه درخت جدا شده می ریزد . محل ریزش ریتیدم روی تنه درخت به صورت لکه های سبز مایل به مغرغی مشاهده می شود . شاخه های اصلی قطور و محکم چنار درجهات مختلف می رویند و مجموعا تاج نامنظم درخت را بوجود می اورند . شاخه های فرعی نیز به صورت نامنظم از شاخه های اصلی منشعب می شوند .

بر روی درخت چنار 3 نوع جوانه مشاهده می شود . جوانه اصلی که در انتهای ساقه و شاخه های اصلی قرار می گیرد و سبب رویش طولی ساقه و شاخه های می شود . این جوانه ها درشت و خمره ای شکلند و از فلسهای قرمز مایل به قهوه ای پوشیده شده اند .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دستور

دستور زبان فارسی از جمله دروسی است که علاوه بر دانشجویان رشته ادبیات فارسی، تمامی دانشجویان نیز به نوعی به آن نیاز دارند.دستور زبان را می توان مجموعه ای از ضوابط و قوانین حاکم بر عناصر تشکیل دهنده زبان از جمله جمله ها، واژه ها، واج ها، آواها و &hellip دانست که ویژگی های آن زبان را نشان می دهند. این مجموعه قوانین و ضوابط به طور ناخودآگاه توسط اهل آن زبان فراگرفته می شود اما برای درک بهتر نوشتار و گفتار، خواندن و یادگیری دستور زبان ضرورت دارد.کتاب حاضر دستور زبان فارسی نوشته دکتر احمد گیوی ودکتر حسن انوری می باشد که با آموزش دستور زبان فارسی به شما کمک می کند تا ضمن شناخت و یادگیری دستور زبان ، متون ادبی را نیز آسان تر متوجه شوید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه12

سال نوآوری و شکوفایی نوید بخش فردایی بهتر

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی در آغاز سال 1387 و نامگذاری سال نوآوری و شکوفایی در آستانه ورود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دهه چهارم را می توان از جهات مختلف مورد توجه و بررسی قرار داد که به برخی از آن جهات اشاره می شود.

1- نامگذاری سال 1387 به سال نوآروی و شکوفایی را می توان در راستای چشم انداز بیست ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به منظور دستیابی به اهداف چشم انداز بیست ساله و دستیابی به افق های تعیین شده در این سند ارزیابی کرد. برای رسیدن به این هدف مهم باید همه مسئولان تلاشی مضاعف و جدی تر داشته باشند و از تمام ظرفیتها چه در عرصه داخلی و یا بین المللی برای دستیابی به پیشرفت های بزرگ استفاده کنند.

2- همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند: نوآوری و شکوفایی یک ضرورت و نیاز اساسی کشور است. دستیابی به دو شاخصه مهم پیشرفت و عدالت اجتماعی که پیش نیاز ورود به دهه چهارم جمهوری اسلامی ایران می باشد تنها از طریق نوآوری و شکوفایی و انجام کارهای خارق العاده و بزرگ در کشور عملی خواهد شد و در این مسیر همه اعم از مسئولان، نمایندگان محترم مجلس و آحاد مردم



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:42

فهرست و توضیحات:

مقدمه

تجزیه و تحلیل

محصولات

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

برهمکنشهای خون &ndash بیومتریال و انعقاد

مقدمه

سلولهای منبع خون

نظر بیولوژیکی

منشأ تمام سلول های خونی مغز استخوان است که در آنجا به واسطه فرآیند پیچیده ای موسوم به هماتوپوایسیس (Hematopoiesis) تولید می شوند . در هنگام تولد ، مغز استخوان موجود در بدن قرمز بوده و سلول های خونی تولید می کند اما با گذشت زمان ، مقدار زیادی از آن به بافت زرد رنگی (Adipose) تبدیل گشته و فرآیند تولید سلول های خونی متوقف می گردد . در هنگام استرس و بیماری این تغییر می تواند برعکس شود . با رسیدن انسان به سن بلوغ ، مغز استخوان های قرمز تولید کننده سلول های خونی ، بیشتردر استخوان های Cancellous (استخوانی با ساختار باز ومتخلخل) مثل دو انتهای استخوان های بازو (Humerae) ، استخوان های درشت نی (Tibiae) و ران (Femurs) و در قسمت هایی از لگن (Pelvis) ، دنده ها (Ribs) و جناغ (Sternum) ، یافت می شوند . داخل مغز استخوان قرمز ، استروما (Stroma) قرار دارد (این کلمه از واژه ای یونانی به معنی تخت خواب گرفته شده است) . استروما یک شبکه سه بعدی از بافت اسفنجی است که عمدتا ً از سلول ها و رشته های استحکام بخش تشکیل شده است . در داخل استروما سینوس ها (فضاهای خالی) و مویرگ های سینوسوئیدال (Sinusoidal Capillaries) قرار دارند که ذخیره خونی را برای محفظه مغز استخوان تأمین می کنند . سلول های خونی که به طور مستمر در استروما تولید می شوند با فشار وارد مویرگ های سینوسوئیدال شده و از آنجا به جریان خون راه پیدا می کنند تا به سایر قسمت های بدن برسند .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

اسراف عبارتست از خرج کردن مال بسیار در غرض کوچک، یا تجاوز از حدّ که در آیات و روایاتی فروان از این کار نهی شده است.

راههای پیشگیری از اتلاف و اسراف
1- تعیین حدود مالکیت و مشترکات که در اسلام اطلاق می شود به آبها، زمین و متعلقاتش از قبیل معادن، جنگلها و مراتع، انفال و غیره &hellip
2- تعیین شیوه های بهره برداری
3- سهم صاحبان تولید
4- اولویت منافع جامعه بر فرد
5- حرمت اتلاف و ضمانت جبران
6- عدم اکل مال به باطل
7- نظارت دقیق حاکم اسلامی
8- اطلاعات و آمار دقیق از نیازهای اجتماعی و مقدار تولید.
مقدمه
موضوع اتلاف و اسراف موضوع مهمی است که با پیدایش انسان همواره در زندگی فردی و اجتماعی مطرح بوده است و این خود نشانگر اهمیت موضوع و ارتباط با حیات انسانیت و عدالت اجتماعی است و بسیاری از اختلالات در زندگی انسان از قبیل فقر تبعیض و جنگ ها با این موضوع مرتبط است و در تمام امور مادی و معنوی انسان مصداق دارد و در نظر همه عقلاء اتلاف و اسراف منابع، چیزی زشت شمرده شده و مبارزه همگانی با این بیماری صورت گرفته است ولی میزان موفقیت این مبارزه بستگی دارد به نوع بینش و شناخت انسان از جهان و نوع جهان بینی انسان، به هر میزانی که جهان بینی دقیقتر باشد و ارتباط انسان و جهان را بهتر توضیح دهد انسان در مبارزه با این موضوع موفقیت بهتری بدست خواهد آورد.
باید اعتراف کرد جهان بینی که اسلام برای انسان عرضه داشته است بهترین شناخت است که موافق فطرت انسان نه اینکه از برون بر او تحمیل شده باشد بلکه کتاب تشریع را بر کتاب تکوین تطبیق داده است و در این مقاله سعی شده است که موضوع اسراف و اتلاف منابع به عنوان کلی و راههای پیشگیری آن به نحو اختصار بیان شود.

شامل 10 صفحه فایل word



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرن

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:2

فهرست و توضیحات:

چرا بچه ها دروغ می گویند؟

چه کنیم که بچه ها دروغ نگویند؟

اگر کودکی دروغ می گوید ، به جای اینکه عصبانی و ناراحت شویم ، بهتر است که آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنیم بفهمیم چرا دروغ می گوید و کدامیک از علت های فوق باعث دروغگویی او شده است؟ پیدا کردن علت هرکار، شرط اصلی و مهم در درمان و پیشگیری است. بنابراین بهتر است به نکات زیر توجه کنیم:

1 &ndash با کودکان ، خشن رفتار نکنیم و رابطه خود را با آنها براساس ترس قرار ندهیم. زیرا طبیعت کودکان با خشونت و اجبار سازگاری ندارد.

2 &ndash از آنها بیشتر از حد توانشان انتظار نداشته باشیم.

3 &ndash به اندازه کافی به آنها محبت و توجه کنیم.

4 &ndash آنها را سرزنش و ملامت نکنیم و از مقایسه آنها با دیگران خودداری کنیم.

5 &ndash در راستگویی برای آنها الگو باشیم ، به خصوص اینکه به آنها و در حضورشان دروغ نگوییم.

6 &ndash با امر و نهی دائم خود، کاری نکنیم که آنها با ما لجبازی کنند.

7 &ndash با استفاده از قصه، نمایش، نقاشی و بازی ، خیال پردازی را در آنها پرورش دهیم و آن را در جهت مثبت هدایت کنیم.

اگر نکات بالا را به دقت مورد توجه قرار دهیم و تا حد امکان آنها را اجرا کنیم و در صورت لزوم رفتار خود را تغییر دهیم، مسلماً نه فقط دروغگویی فرزندانمان را برطرف می کنیم، بلکه به موقع و قبل از آن که به دروغ گفتن عادت کنند، می توانیم از آن پیشگیری نماییم.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه48

1- نجات از بلای فقر

2- نجات از بلای بیماری

3- نجات از بلای مرگ


فصل 1

نجات از بلای فقر

عیسی مسیح ما را از بلای قوانین طبیعی نجات داده است. بلای قوانین طبیعت چیست؟ تنها راه درک آن برگشتن به قانون است. عبارت قانون که در شواهد جدید یافت شده است معمولاً به تورات موسی، یعنی پنج کتاب اول کتاب مقدس مربوط می شود. وقتی به این کتابها یعنی قانون رجوع می کنیم درمی یابیم که بلا یا مجازات بخاطر شکستن قانون خداوند به سه قسمت است: فقر، بیماری و مرگ ثانویه.

MOTHY: اول تیموتائوس 8:4

کار بدنی بهره کمی دارد ولی تقوا و پرهیزکاری برای همه سودمند است و وعده زندگی و حیات را میدهد که اکنون در جریان بوده و بعداً &zwnj نیز ادامه خواهد داشت.

برخی مردم بر این باورند که ما وعده رحمت و برکت، به شکل مادی یا شکل های دیگر را نداده ایم ولی این کتاب مقدس قطعاً بیان می کند که ما این وعده را داده ایم.

همچنین در کتاب تثتیه

فهرست مطالب



دریافت‌فایل